Capta els clients potencials

  • És una bona manera de trencar el gel amb l'usuari. Si aconseguim que l'usuari provi el producte abans de comprar-lo, com a marca, hem aconseguit molt. Tots, com a consumidors, mostrem certa oposició a la venda. Per això, en oferir una mostra de franc, aconseguim relaxar aquesta primera tensió que sorgeix en els consumidors i, en el futur, estaran disposats a comprar.
  • Primera relació amb la marca. Com a marca, hem d'aconseguir que la primera impressió que s'enduguin els consumidors sigui positiva. La primera impressió és important no sols per a la captació de nous clients, sinó també per dur a terme una estratègia de màrqueting relacional efectiva per mantenir bones relacions en el futur amb els consumidors.
  • Oportunitat per provar un producte nou. Quan el consumidor decideix adquirir el producte, nosaltres ja hem permès que gaudeixi dels seus múltiples beneficis d'una manera que agrada molt als consumidors: de franc. A més, és una tècnica perfecta perquè la primera impressió positiva s'estengui a tots els productes o serveis de la nostra empresa.
  • Baixa inversió i alt ROI. Els resultats que s'obtenen en aplicar el sampling són molt més grans que la inversió que es necessita per posar en marxa l'estratègia. No obstant això, per garantir l'èxit d'aquesta tècnica, cal fer un estudi previ per fer una bustiada intel·ligent.

 

Tipus de sampling

 
Mostres de producte

El sampling de producte consisteix a donar una mostra gratuïta del producte. Es duu a terme per comunicar una novetat, rellançar un producte o destacar un producte de la resta de la cartera comercial.

Cupons de descompte

El sampling materialitzat en cupons de descompte consisteix a oferir un descompte sobre un producte o servei. El seu objectiu és fidelitzar els consumidors actuals, copsar nous consumidors i augmentar les vendes d'un producte o servei.

Cashback

El Cashback consisteix en retornar una part de l’import d’una compra al client. Es pot fer en diners o xecs regal i té l'objectiu de reduir els frens a la compra pel preu d'un producte o servei. D'altra banda, serveix per competir sense entrar en conflictes amb la competència i és una manera perfecta per guanyar quota de mercat.